Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının “Dijital Bağımlılık ve Çalıştayı” Ön Raporu Tamamlandı!

05.11.2024
A+
A-
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının “Dijital Bağımlılık ve Çalıştayı” Ön Raporu Tamamlandı!

Aile ve Sosyal Politikalar  Bakanlığı’nın Dijital bağımlılık sorununu gündeme getirmek amacıyla düzenlediği “Dijital Bağımlılık ve Aile Çalıştayı” raporuna göre, bilgisayar oyunu sırasında kendine yeni bir kişilik oluşturan çocuklar, oyun bittikten sonra yalnız hissediyor, oyun oynayamadıklarında üzüntü ve güvensizlik duygusu yaşıyor.

Bakanlık, dijital bağımlılık konusunu gündeme getirmek üzere ilk kez “Dijital Bağımlılık ve Aile Çalıştayı” düzenledi. Çalıştayın açılışında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş da yer aldı.

Çalıştayda, dijital bağımlılıkla ilgili hazırlanan ön rapor  Bakan Göktaş’a sunuldu. Katılımcılar, “Uzmanlar Masası”, “Çocuklar Masası” ve “Yetişkinler Masası” olarak üç farklı grupta konuyu çok yönlü bir şekilde ele aldılar. “Uzmanlar Masası”, akademisyenler ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinden oluşurken, “Yetişkinler Masası” çocukları oyun başında saatler harcayan ebeveynleri, “Çocuklar Masası” ise çocukları bir araya getirdi.

Çalıştayda, bağımlılığın tanımları, çözüm önerileri ve dijitalin sorunlu kullanımının gelecekteki etkileri üzerine tartışmalar yapıldı. Ayrıca çocukların dijital oyunlarla ilgili motivasyonları, oyun süresi ve bu süreçlerin çocuklar üzerindeki etkileri detaylı bir şekilde değerlendirildi.

“Oyun bitince çocuklar sosyal ilişkilerinde zayıflama ve sosyal izolasyon yaşıyor”

Çalıştayın sonuçlarına yönelik hazırlanan ön raporda, dijital bağımlılıkla ilgili çarpıcı tespitlere yer verildi. Rapora göre, dijital oyunlardaki güçlü karakterler, çocuklar üzerinde derin bir etki bırakıyor.

Çocuklar, bu karakterlerle kendilerini özdeşleştirirken güçlü, karanlık veya tüm silahları ustalıkla kullanabilen figürleri seçerek kendilerine güven ve cesaret kazandıklarını belirtiyor. Bazı çocuklar, bu karakterlerin gücüne sahip olmayı arzuladıklarını ifade ederken, oyun sırasında kendilerine yeni bir kişilik oluşturduklarını hissediyor. Ancak oyun bittikten sonra çocuklar sosyal ilişkilerinde zayıflama ve sosyal izolasyon yaşıyor. Çocukların tamamı dijital araçların aileleriyle vakit geçirmelerine engel olmadığını kaydederken, telefonlarını eline almadıklarında kendilerini bir boşlukta hissettiklerini, üzüntü ve güvensizlik duygusu yaşadıklarını dile getiriyor.

Çalıştaya yönelik değerlendirme süreçleri devam ederken, elde edilen sonuç ve önerilerin yeni bir çalıştayda ele alınması planlanıyor. Kamu kurum temsilcilerinin yer alacağı bu çalıştayın yıl sonuna kadar toplanacağı bildirildi.

 

Kaynak: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı 

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.